week 10 vakantie - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu week 10 vakantie - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu

week 10 vakantie

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

05 Juli 2016 | Nederland, Wateringen

Week 10 alweer.
Vakantie dus en zo zie ik het ook!
Zondag vroeg op weg naar Oudtshoorn op jacht(met de camera) naar levende wezens in het wild. Onderweg al een kudde springbokken gespot dus ook voor de meiden was het nu echt Afrika. Om 09.00 in een open jeep, wat met 13 graden en een deken over je knieën best gek is als je in Afrika bent. Maar goed dat betekent dat de beesten best levendig zijn dus daarom veel gezien. koedoes springbokken, giraffen, zebra’s meerkatten en uiteindelijk ook de neushoorn en Buffalo. Ik zal geen foto’s plaatsen en namen noemen maar het hardst heb ik toch wel weer gelachen om het wildplasavontuur van een van de deelneemsters. Die moet blijkbaar alles uittrekken om te kunnen plassen in het wild en het dan toch voor elkaar krijgen om warme natte voeten te krijgen en in een verse hoop koedoe stront te gaan staan!
S-middags doorgereden naar Montegu voor een overnachting. Niet veel te doen maar het enige restaurant wat open was was daardoor best nog gezellig druk! Meeste indruk in Montegu maakte een grote uil die spontaan de tuin invloog. Best indrukwekkende beesten ook.
Maandag door naar Stellenbosch. Oude koloniale studentenstad met veel historie.
Dinsdagochtend een prachtige moutainbiketoer door de stad en zijn buiten(wijn)gebieden gemaakt. Prachtig zonnig weer, leuke uitleg van onze gids die geen onderbroek onder zijn korte broek droeg volgens een van de dames(waar men al niet op let!) maar achteraf de foto’s bekijkend moeten we haar toch echt gelijk geven!
Ik moet zeggen dat 10.30 wel vroeg is voor de eerste wijnproeverij maar ja het is vakantie en het uitzicht was echt fabelachtig. De tweede proeverij ging al een stuk beter en zeker in combi met de chocolade die ze erbij serveerde was dit echt fantastisch.
S’middags door naar Kaapstad gereden alwaar ik eindelijk(2 jaar terug 2 dagen geweest en alleen maar wolken, wind en regen gezien) de tafelberg in al zijn glorie en grootheid zag liggen.
Wat een indrukwekkend stuk graniet is dat zeg!
Prachtig weer, dit terwijl de voorspellingen de hele week dramatisch zouden zijn.
Lekker gewandeld door de stad, gegeten en plan gemaakt voor de komende 2 dagen.
Woensdag de hop on hop off bus genomen om de stad te verkennen.
Piet mijn mede student was ook deze week in Kaapstad en best gek dat je in zo’n miljoenenstad met honderderden opties om te doen elkaar, zonder iets af te spreken gewoon 3 x tegen het lijf loopt! Toeval bestaat niet.
Na een paar haltes kwamen we bij de tafelberg aan maar de top lag nu wel in de wolken dus heeft het niet zoveel zin om erop te gaan. Dus besloten we om de aan de overkant gelegen Lionshead te beklimmen. Een klim omhoog van ongeveer 1 uur voor gemiddeld fitte mensen. Nou wij zijn gemiddeld fit en hebben toch echt 2 uur omhoog en ook zeker nog 1,5 uur omlaag gelopen maar wat was dat wel de moeite waard zeg. Of het helemaal veilig is met alle klimpartijen zonder zekeringen weet ik niet maar het uitzicht was echt fabelachtig mooi.
Donderdag stond Kaap de Goede Hoop op het program. 60 km naar beneden om uiteindelijk via een natuurreservaat bij het meest zuidwestelijke puntje van Afrika te komen. Wat een indrukwekkend gevoel geeft dat om daar te staan. Zon, windkracht 8 die de zee tegen de rotsen aan laat beuken en het gevoel wat je dan krijgt als je denkt aan die houten schepen dier hier dan omheen moesten en dan eindelijk in wat rustiger vaarwater terechtkwamen op weg naar India. Geweldig!
S.avonds nog wat uitgaansleven meegepikt en de volgende dag terug richting huis. Via Hermanus wat de plek moet zijn om walvissen te spotten. Maar zoals je ook op de foto’s kunt zien was het echt reisweer met wind, regen en heel woelig water en totaal geen zicht. Dus helaas geen whales. Dan maar hier in Wilderness spotten. Ze moeten normaal gesproken hier van juni tot sept goed te zien zijn dus ogen maar open deze week! Wij waren op tijd terug vrijdag dus voor de andere uit het huis die naar Kruger National Park waren geweest en ook vrijdag avond terugkwamen nog een braai in elkaar geflanst en dus lekker allemaal bij het haardvuur verhalen uitgewisseld. Komende week de studie weer oppakken. Kijken we ook weer naar uit allemaal.

• 05 Juli 2016 - 15:44

Anita:

Ja het is toch gelukt! Mooi weer om te lezen! Nog meer 3 weken en een beetje en dan mogen wij!!!!!