week 9 - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu week 9 - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu

week 9

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

25 Juni 2016 | Nederland, Wateringen

Week 9

Dus ik had beloofd wat te gaan vertellen over mijn mede studenten.
Nou laat ik dan eerst deze week even beginnen over de 5 medestudenten waar ik mee samen woon hier in Interlaken Guesthouse.

De rode draad door het huis heen hier is humor. Gewoon de dagelijkse dingen die je mee maakt op school, langs de weg bespreken en erom lachen. De “afzeikhumor” die we allemaal wel hebben en er ook goed tegen kunnen als het jou overkomt. Je mening hebben over andere studenten en dat dan bespreken onderling. ”roddelen” wordt dat ook wel genoemd en daar dan weer keihard om kunnen lachen!

We hebben dus Henk, Piet Mark, Stan en mijzelf.
De Dutchies bestaan uit vier mannen en één vrouw en zijn allemaal zo rond de vijftig. Alle vijf wonen we in één huis met allemaal onze eigen kamer/appartement maar met een gemeenschappelijke living en keuken.
Stan(Constance) zorgt als vrouw voor de balans binnen de groep, Stan is een mengeling tussen Linda de Mol, Tjiske, de andere gigant uit Gooise vrouw en…..nou ja eigenlijk een mengeling van alle 4 de Gooise vrouwen. En niet te vergeten, Stan is ook nog “one of the guys”, en ook mijn drinkebroedertje! Ik zit ook met Stan samen in de ‘late’ auto s‘morgens naar school. En meestal stappen we dan al gierend van de lach uit. Gewoon keiharde mannenhumor of roddelen over de anderen, of over wat we in die 8 km naar school zien onderweg, het maakt ons echt niet uit maar is altijd lachen! Daarnaast hebben we Piet. Piet is Piet. Piet is de man uit de Flevopolder die tot op de dag van ons vertrek - de 27e april - nog nooit op vakantie was geweest. Die nog nooit één kilometer had gevlogen. Piet, 59 jaar, robuuste kerel, middelbare landbouwschool, landbouwer, agrarisch docent, die ineens denkt: dit is het! Piet is op een missie in Zuid Afrika. Piet is zich gaan voorbereiden en heeft bijvoorbeeld een half jaar Engelse les genomen. En Piet moest zeker op het gebied van de Engelse taal van heel ver komen. Maar Piet is vastbesloten! Piet is meer vastbesloten dan dat ik ooit iemand vastbesloten heb zien zijn. Dit moet de selectiecommissie ook in de gaten hebben gehad. Het kan niet anders. Piet is namelijk de verwezenlijking van een doorzetter. Voor elk uur dat wij in deze studie stoppen, stopt Piet er vier uur in. Piet staat in de ochtend om kwart over vijf op en gaat dan twee uur leren, gaat dan koffie voor ons zetten, de vaatwasser uitruimen en ontbijten. Loopt dan naar school (8 km) vervolgens alle informatie en dus alle Engelse taal tot zich nemen en dan weer naar huis. Trekt zich dan terug op zijn kamer om alles te vertalen en te leren tot het eten klaar is en schuift dan aan. Piet mist veel… Maar Piet compenseert. Piet doet wat nodig is om dit tot een succes te maken. Piet zegt “Al moet ik het tien keer vragen. Al worden jullie gek van me… Dit gaat me lukken! Piet dit gaat je lukken!!!

Dan hebben we Mark, Mark is de chefkok in huis en van de 7 x per week gaan we er gemiddeld 3 uit eten, 2 x kookt Mark en de andere 2 x ik of een ander. Mark komp uit Rijswijk en met hem ken ik lekkuh Haags lulle als het uitkompt. Geweldige humoh en lekker adrem. Daarnaast speelt hij ook nog heel behoorlijk gitaar dus prima vent voor de sfeer. Ja en dan hebben we Henk. Prima sociaalbewogen vent met het hart op de goede plek, begaand met de lokale bevolking hier, links georiënteerd, vegetariër ook een lekkere vorm van afzeikhumor en lust net als ik graag een wijntje. Prima vent dus! Henk heeft wel voor mij een gebruiksaanwijzing die ik er soms even bij moet pakken. Henk is chaotisch, soms (te) makkelijk, (oooo alles komt vanzelf wel goed of dat wordt vanzelf geregeld), laat overal alles liggen(behalve zijn camera) en soms gaan dingen en zaken die ik(wij) wel belangrijk vinden volstrekt langs hem heen. Leeft soms gewoon in zijn eigen wereld. Maar wel gewoon bespreekbaar en hij onderkent het ‘probleem’ ook wel maar ziet het totaal niet als een probleem. Kortom al met al ook een prima positivo om erbij te hebben in de groep.

Deze week examens gehad en iedereen inclusief Piet is er goed doorheen gekomen. Iedereen kan nu even 10 dagen zijn eigen gang gaan, terug naar familie voor de Afrikaners en ik ga lekker met mijn zus en nichtje een weekje toeren door Zuid-Afrika!!!
Vrijdag Antoinet en Dyonne aangekomen en die zitten er gelijk lekker in. Ontbijten wandelen, bakkie, lunch, bakkie lekker even relaxen. Uit eten en borreltje. Naar bed en vervolgens weer hetzelfde ritueel. Kortom vakantie!!!!
Komende dagen safari, wijngebieden, Kaapstad en walvissen. just another week at S.A. `Volgende week wel weer wat inspiratie denk ik!





  • 25 Juni 2016 - 23:26

    Anita:

    VAKANTIE!! Geniet ervan schat, je hebt het verdiend! xxx

  • 25 Juni 2016 - 23:26

    Anita:

    VAKANTIE!! Geniet ervan schat, je hebt het verdiend! xxx

  • 25 Juni 2016 - 23:26

    Anita:

    VAKANTIE!! Geniet ervan schat, je hebt het verdiend! xxx

  • 25 Juni 2016 - 23:27

    Anita:

    Oeps!

  • 26 Juni 2016 - 22:16

    Jorgen:

    Mooie groep karakters lijkt me zo! En jullie kunnen het ogenschijnlijk wel uithouden zo met elkaar. Het zal helpen dat je een gelijke missie hebt al is het natuurlijk uiteindelijk ieders opleiding. Geniet van de vakantie met je zus en nicht. Hoor graag van je ervaringen, voor mijn eigen planning natuurlijk ook!

    Jorgen

  • 26 Juni 2016 - 22:38

    Diana:

    Wat een mooi verslag van je medestudenten wauw ! Allemaal anders en een beetje het zelfde ! Leuk dat je zus en nicht er nu zijn geniet er lekker van en weer veel tot toy toy Groetjes Diana

  • 27 Juni 2016 - 09:07

    Elles:

    Hi Theo,

    Ik vind het allemaal geweldig om te lezen. Wat een ervaring zeg! Geniet van je vakantie! Gr Elles

  • 27 Juni 2016 - 17:11

    Ted:

    Theo ik lees dat je best aan het leren (genieten) ben. Ik heb het adres van je vrouw gekregen, en ik geniet van de verslagen die je schrijft.
    Ja Afrika is een geweldig land, en een mooi land, jammer dat het niet door iedereen begrepen word, sorry geen politieke kwesties
    Theo je zus en je nichtje zijn er nu ook, nou laat ze maar genieten, en veel zien, ik had nog wat gevraagd aan de Antoinet, maar als dat mogelijk is, ze moet er geen halszaak van maken.
    Zelf vertrek ik over enkele weken naar de Lofoten, om daar walvissen en orka's te spotten. Oké Theo doe je best, en ik blijf je verhalen lezen ook in Zweden en Noorwegen de groetjes Ted

  • 27 Juni 2016 - 23:12

    Karel:

    Gefeliciteerd met het examen Theo.
    Leuke verslagen om te lezen.
    Zo zo langs willen komen, lijkt me prachtig daar.

    gr Karel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

gelukkig getrouwd met Anita en vader van 2 mooie dochters Gina en Donna.

Actief sinds 14 Maart 2016
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 27620

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 26 September 2016

BSR opleiding Zuid Afrika

Landen bezocht: