week 12 en13 - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu week 12 en13 - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu

week 12 en13

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

24 Juli 2016 | Nederland, Wateringen

Week 12 en 13

Vakantietijd voor zowat heel Nederland inmiddels!
Geniet er allemaal van want zoals je weet is het om voordat je het weet.
Dat geldt hier voor mij ook trouwens met voor mij nu wel het voordeel dat dat ook betekend dat Anita en de kids vrijdag al komen!!
Wat is dat snel gegaan zeg. 12 weken zonder mijn meiden en vrijdag moet ik dus oppassen dat ik ze niet fijnknijp!
Mensen hier vragen zich echt verbaast af hoe wij(Dutchies) dat doen 12 weken zonder je gezin en familie.
Ik leg dan uit dat ik dagelijks wel contact heb met het thuisfront en dat als ik het toelaat in mijn hoofd en bijvoorbeeld plaatjes ga luisteren van de Dijk(een man weet pas wat hij mist) en Niels Geuzenbroek(take your time girl), je jezelf emotioneel aan het folteren bent dus doe ik dat bewust niet en laat ik dat niet toe in mijn hoofd. Zonde van de energie die we hier hard nodig hebben voor andere dingen.
Werkt prima tot nu toe maar nu mag het wat mij betreft morgen vrijdag zijn hoor!!!

Over energie gesproken.
Wisten jullie dat het voor het lichaam enorm veel energie kost om vastgezette spierspanning vast te houden(zonde!) en dat je lichaam dit doet als bescherming voor gewrichten, organen maar vooral de rug. Die door ons veel te vaak overbelast worden en dan vooral maar kijken of we met wat ibuprofen of paracetamol vooral kunnen blijven doen wat we altijd al doen!
Beter kan je dus deze vakantieperiode gebruiken om te kijken of je je lichaam wat rust kan geven en kan herstellen.
Maar hoe komt het dan dat mensen juist vaak op hun vakantieadres last krijgen van allerlei fysieke problemen?

Je kent dat wel, juist voor je vakantie nog allerlei projecten afronden op het werk, schoolzaken afronden en opstarten voor de kids, handbal en voetbalkampen, medewerkers instrueren, familie nog even gedag zeggen, spullen inpakken, auto laden, heb ik alles?
Kortom we gaan lekker ontspannen op vakantie!
Uitpakken, oriënteren, waar is wat te doen. Wennen aan je nieuwe tijdelijke bed en omgeving, het is hier wel heel erg warm s’ nachts he schat! Ik hoop dat ik een beetje kan slapen. Best veel muggen hier. Ik hoop dat het eten een beetje goed is. Zou er wel genoeg animatie zijn voor de kids?
Ja hoor alles is ok en we zijn gelukkig de eerste 2 dagen goed doorgekomen!
Eindelijk ontspanning. Gelukkig is het bed prima de kinderen zijn gelukkig, mijn echtenoot(e) is blij en ik kan eindelijk alles loslaten!!!!
Zo ook wat opgebouwde spierspanning van de laatste weken/maanden.
En dan gebeurd het… pats ineens door je rug of ..maanden geen last gehad van mijn knie en ineens begint dat gedonder hier.

Doordat je ontspant gaan ook de dieper gelegen spieren met name in de rug zich wat meer ontspannen met als gevolg dat zenuwenbanen vrijkomen waardoor je dus ineens weer gaat voelen dat je een rug of knieën hebt!
Dat gebied was gewoon (verdooft) door de spanning op de spieren en daarmee ook op de zenuwen.
Daarnaast is het zo dat voornamelijk bij de rug je korte diepgelegen spieren zich eindelijk gaan ontspannen juist de buitenste goed voelbare lange spieren zich gaan aanspannen om dit gebied weer te beschermen. Dat voel je dan als stijfheid in je rug. Vaak krijgt het vreemde bed de schuld maar ik denk dat het vaak juist deze reden is.

Mooi verhaal denk je maar wat kunnen we ermee!

• Een goede voorbereiding van je vakantie. Start ruim op tijd.
• Luister wat eerder en vaker naar je lichaam. Die geeft constant signalen af!
• Probeer voortaan voor je vakantie je emmertje al wat te legen door bv via BSR die vastgezette spierspanning er al wat af te halen.
• Herken je nu tijdens of straks na je vakantie de signalen die ik zojuist heb beschreven schroom dan niet om contact op te nemen met Anita of met mij straks in oktober als ik terug ben zodat je niet alleen rondom je vakantie maar gewoon het hele jaar door vrijuit zonder pijn en fysieke ongemakken kan leven en bewegen!

Dus onderhoud je lichaam!
Zorg dat je emmertje half leeg blijft.
Als de auto een beurt moet wordt er zonder enige twijfel direct een afspraak gemaakt. Als vrouwen naar de kapper moeten iedere 6 weken a 50, - geen enkele twijfel en mensen besteden nog honderden euro’s per jaar aan fastfood en roken maar als het om je lichaam gaat waar je er maar een van hebt en heel zuinig op moet zijn is welzijn en gezondheidzorg ineens een dure aangelegenheid!
Best gek!

En omdat wij nou eenmaal 100% staan achter de BSR hoop ik dat mensen zoveel mogelijk kiezen voor onze techniek maar als je je prima voelt bij andere technieken of iedere maand naar de sauna wil of lekker uit eten prima ga ervoor en geniet nu en niet morgen!!!

vanaf volgende week is Anita en de kids er dus ik ga proberen wel tijd vrij te maken voor wat leuke blogs en foto's maar geen garanties!




  • 24 Juli 2016 - 12:38

    Linda:

    Top verhaal Theo!
    Ik ben blij dat we ook een man er bij krijgen die ervan overtuigd is dat BSR de oplossing is voor heel veel klachten!

  • 25 Juli 2016 - 07:53

    Anita:

    Mooi verwoord! Ik ga je blog voortaan delen op mijn Facebook pagina en die van BSR Westland. Tot vrijdag! Anita xxx

  • 28 Juli 2016 - 08:01

    Ronald Van Santen:

    Hoi Theo,

    Ontzettend leuk om jouw verslagen te lezen en de mooie foto's te bekijken.
    Volgens mij is het een hele beleving maar wordt er ook wel hard gewerkt.
    Geniet de komende tijd lekker met je vrouw en kids en veel succes met de studie verder !

  • 28 Juli 2016 - 09:36

    Lammie:

    Mooi verslag, zo is het maar net.
    Ik wens jou een hele fijne tijd met Anita en de kids.
    Lekker genieten, en niet te hard knijpen.
    Drukkie!!!

  • 28 Juli 2016 - 11:15

    Uta:

    Linda was me al voor, maar ik moet je toch ook even zeggen dat het een super goed verhaal is.
    Fijn dat je onze BSR ploeg in Den Haag komt versterken. Geniet van de familie reunie!

  • 04 Augustus 2016 - 17:31

    Diana:

    Hallo Theo beetje laat maar ook een beetje expres !! Hoe gaat t ? En met Anita en de kids ik weet zeker dat jullie het geweldig hebben super ! Wij hebben het ook super in turkey Ik vind je verslag weer geweldig maar ja ook kan t ook anders ! Doe ze allemaal de groeten en heel veel liefs Diana , Lotte en Nico ( voor deze ene x )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

gelukkig getrouwd met Anita en vader van 2 mooie dochters Gina en Donna.

Actief sinds 14 Maart 2016
Verslag gelezen: 742
Totaal aantal bezoekers 27608

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 26 September 2016

BSR opleiding Zuid Afrika

Landen bezocht: