week 4 - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu

week 4

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

22 Mei 2016 | Nederland, Wateringen

Verslag week 4
Na 3 weken van relatieve rust nu de 4de week echt vol aan de studie.
De anatomie is veel stampen, de praktijk is heel veel doen en herhalen, de principals(wat is BSR en hoe breng je het over) is begrijpen en communiceren. En dan hebben we nu ook nog …..filosofie!
Ja hoor, Theo aan de Body, Mind, Soul en Spirit! Moet niet gekker worden.
De eerste 2 begrijp ik heel goed. Mensen kunnen door hun gedachte te veranderen veel meer dan ze eigenlijk voor mogelijk hadden gehouden. Sportprestaties, angsten overwinnen, positiever dingen benaderen etc etc. Is allemaal mindset! De volgende 2 stappen soul en spirit werk ik nog aan!!
Is wel interessant om er eens met een open vizier naar te kijken maar gelukkig voor de BSR zelf en het resultaat ervan niet belangrijk.
Daar gaat het toch echt om een fysieke, aanleerbare, gezondheidstechniek waarbij we opgebouwde, vastgezette spierspanning in het lichaam lokaliseren en deze met milde doch zekere impulsen releasen zodat zenuwenbanen weer vrijkomen en hierdoor de communicatie tussen hersenen en lichaam en visa versa wordt hersteld en daarmee het zelfhelende vermogen van het lichaam wordt gestimuleerd.
Zo das een mooie volzin om eens uit te leggen wat we hier nou eigenlijk precies doen!

Echt zo gaaf om op school te zitten en ook echt daadwerkelijk iets praktisch te leren wat me ook echt boeit. De dagen vliegen en iedereen vreet de stof! Zo gaaf om met 24 super gemotiveerde mensen in een klas te zitten met allemaal hetzelfde doel!

Gail is degene die BSR zo’n 35 jaar geleden vanuit de chiropractie heeft ontwikkeld en de ervaring druipt er echt van alle kanten af als zij lesgeeft. Zo gaaf om van een van de grondleggers zelf nog les te krijgen. Ze is echt bezig om zaken af te bouwen en over te dragen aan andere leraren dus ik ben echt blij dat ik voor Zuid-Afrika gekozen heb en nog echt van haar zelf les mag krijgen.
Dit weekend bestond de ontspanning uit wat fietsen en Hiken. Echt een leuke Hiketrail van 8 km gedaan met 9 medestudenten
Bijgevoegd wat foto’s in de klas om een beeld te krijgen waar we mee bezig zijn en hoe de setting in de klas is.

• 22 Mei 2016 - 17:22

Marc:

He wat Theo!
    Pret om dat almal so te lees, wel goed jy bes doen anders bly ek tog liewer kliënt by jou vrou, hahahaha
    maar die groot vraag is natuurlik .... Leer jou al 'n bietjie Afrikaans praat?
    groet,
    Marc

• 22 Mei 2016 - 20:03

Prtra:

Hai Theo , fijn om te lezen dat het goed met je gaat .
    Ziet er allemaal fantastisch uit , gaaf dat klimmen en klauteren , nog een maandje en dan komen je zus en nicht !!
    Die hebben vd week weer fff " vergadering"
    Nou doe je best , en geniet van al je rust en indrukken !!!
    Gr Peetje

• 22 Mei 2016 - 21:57

Anita:

Ik val in herhalingen, maar zo leuk om dit allemaal van jouw kant te horen en de foto's te zien, zo herkenbaar allemaal! Top dat het zo goed gaat! Je bent nu al bijna een maand weg. En tuurlijk missen we je, maar het loopt allemaal prima hier, geen zorgen! Love you! xx

• 22 Mei 2016 - 23:47

Jorgen:

Theo,

Mooi verhaal. Goed bezig. Op allerlei vlak. Leuk om te lezen. Ga zo door!

Jorgen

• 23 Mei 2016 - 20:51

Jos Verbraeken En Karin Vis:

hoi theo,
    leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar ver weg in Zuid-Afrika.
    maar je moet ook wel aan de bak" zo te lezen hihi
    succes met de studie en leuk dat je ons op de hoogte houdt.

groetjes jos en karin

• 23 Mei 2016 - 21:13

Sandra Koens:

Hey Theo!!

Eindelijk eens tijd voor jouw blog na alle toernooien, playbackshow etc ;););)
    Het gaat goed hoor met de meiden van de E4. Soms weet ik het even niet wat tegen hun te zeggen en dan denk ik terug aan: bewegen!! en het kort en bondig houden in de rust;) en dat helpt.
    Zo te lezen heb jij daar de time of your life!! Echt gaaf hoe enthousiast je bent. Alweer maandje voorbij...blijf genieten:)

Baai baai!!

• 24 Mei 2016 - 12:36

Uta:

Hey "bijna" collega,

Zo ontzettend leuk om te lezen hoe het je vergaat, na al die jaren toch nog steeds herkenbaar veel van 't zelfde.
    Blijf genieten, 't is een fantastische ervaring waar je veel aan hebt (fantastisch nieuw werk, om maar wat te noemen) en nog heel lang met een blij gevoel op kunt terug kijken. Tot later, kunnen we ook gewoon uitwisselen, ik kijk er nu al naar uit,
    Lieve groet,
    Uta

Hai Theo,
    Heeft Anita toch niets teveel gezegd ;-) Volgens mij beleef jij het net zo intens !
    Best veel 24 studenten. Je ziet er een beetje uit op die foto met het skelet als het braafste jongetje van de klas ha ha... Haal je zeker in het weekend in????

• 24 Mei 2016 - 20:09

Johan Van Dijk:

Tis dat ik het al wist van dat Body, Mind, Soul, Spirit maar dat ik dit nog mag meemaken uit jouw mond/toetsenbord :-)

Gaaf man! Geniet, succes en veel plezier.

Grtz Johan

• 25 Mei 2016 - 23:56

Berry:

Hey Theo je hebt zometeen natuurlijk net als mijn kapster vlieguren nodig op proefkonijnen. Wat kun je allemaal kaput pot maken aan de proefkonijnen? Misschien moet ik er eentje zijn....

• 26 Mei 2016 - 00:12

Theo:

Dat is Het mooie van Bsr met minimale kracht maximale rendement.
    Er kan niks kapot maar door de precisie en de juiste impact van de behandeling maken we genoeg los zodat vervolgens je lichaam zelf de rest oppakt.
    Hoe mooi kan het zijn!
    Maar begin oktober sta he erop hoor!

• 26 Mei 2016 - 08:26

Carla Boeters:

Hallo Theo,

Leuk om je verhaal te lezen. Gaaf toch om in een klas met 24 mensen die allemaal heel gemotiveerd te zitten. Dat was op de Pius wel anders.
    Die opleiding en je verblijf daar klinken super. Veel plezier. Groeten Carla