week 19 09/11 - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu week 19 09/11 - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu

week 19 09/11

Blijf op de hoogte en volg Theo

11 September 2016 | Nederland, Wateringen

9/11

Wat een datum om je voor het eerst in je leven van een berg af te laten storten in Zuid Afrika!
Eindelijk!! Vanmorgen om 09.00 kreeg ik het appie van Cloudbase-paragliding dat we konden springen.
Wij vol goede moed, al Bløf zingend dat het een mooie dag is voor de dood naar de afspringplaats gereden.
Aangemeld en na ongeveer 6 springers gezien te hebben kwam Tanya naar ons toen om te vertellen dat…. Jawel de wind verwachtingen zijn veranderd en dat er in dit geval echt te weinig wind zou zijn voor een mooie en lange sprong. Ze wilde omdat het al 5x niet is doorgegaan ons ook niet afschepen met een korte sprong van 10 minuten dus hebben we gezamenlijk maar besloten om het niet te doen en te wachten op een mooiere dag.
Hoeveel signalen moeten we nog krijgen om door te hebben dat het toch misschien niet zo’n goed idee is om dit te doen! Maar… we houden vol.

Verder merk je in de klas steeds meer dat iedereen het zat is en naar huis wil. De spanningsboog is laag omdat iedereen in principe is geslaagd. De enige kick haal je nog uit de klanten die komen en die allemaal wel reacties hebben. De een voelt weer dat ze een rug heeft, de andere merkt echt verschil in haar hooikoortsverschijnselen en ik heb er eentje die zegt nu echt hier in Wilderness naar de lokale practitioner te gaan omdat ze zich echt beter en “lichter” voelt nu al na 2 behandelingen.
En ja, ik heb er ook eentje die helemaal niks voelt of merkt van veranderingen en nog steeds met haar zere knie, na 2 behandelingen wacht op een godswonder! Helaas zo werkt BSR niet!
Ze was nog niet naar een dokter geweest en als iets kapot is kunnen wij het niet “fixen”.
Maar aangegeven dat ze beter eerst maar eens naar een dokter kan gaan.

Zaterdag zijn we op uitnodiging van Mark, mijn huisgenoot, wezen braaien bij klanten van hem. Erg interessante mensen. Hij is jarenlang medewerker geweest bij national geografic en nu organisator van zeer exclusieve reizen door heel Afrika en zij had op late leeftijd nog gestudeerd op Harvard university en gepromoveerd op een onderwerp dat ging over Palastina en over het ”normale” leven in een onderdrukt gebied. Wat geresulteerd heeft in een levensgevaarlijke ontdekkingsreis samen met haar zoon(als fotograaf) door Palestina en waaruit een kookboek is gerold met individuele verhalen over het normale leven in die gebieden gecombineerd met recepten van de echte lokale bevolking daar. echt zo gaaf!
Leuk dat ze 4 verschillende groepen hadden uitgenodigd die elkaar niet konden. Wij met 4 2 collega’s van hem en hun nieuwe buren. Kortom verrassend, impulsief en uitermate interessant.
Het was ook een zeer luxe braai moet ik zeggen! gewoon sterrenbraaien!(zie foto)

Verder zijn we vol in de voorbereidingen voor het eindfeest en de “graduation”
Leuk om te zien wat voor een enorme controlefreak directrice Gail Meggersee eigenlijk is.
Iedere keer zegt ze dat het “ons feestje is” en dat wij het moeten regelen maar ondertussen als het niet gaat zoals zij het wil zal ze het wel even laten blijken.
Maar goed, soms gewoon eigenwijs ons eigen zin doordrijven en het gaat een topfeest worden.
Deze week de laatste klanten en volgende week in het teken van afscheid en afronden.

• 11 September 2016 - 21:17

Linda:

Ja waar zijn die foto's van die sterrenbraai dan....?
    Verder is alles zo heerlijk herkenbaar wat je schrijft!! Geniet nog ff. Xl

• 12 September 2016 - 07:15

Petra:

zit heel verhaal te typen , alles weg

• 12 September 2016 - 10:48

Anita:

Gelukkig heb je de foto's van het vliegen al!

• 13 September 2016 - 10:54

Diana:

Nou de laatste loodjes komen eraan dan gaat t echte werk beginnen ! Ik weet nog dat ging t lijkt net verleden week . Geniet nog eff groetjes