week 14 en 15 Familie! - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu week 14 en 15 Familie! - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu

week 14 en 15 Familie!

Door: Theo Holierhoek

Blijf op de hoogte en volg Theo

14 Augustus 2016 | Nederland, Wateringen

Familie!!

Donderdag 28 juli, s morgens om 11.00 begint voor Anita en de kids in Wateringen de reis naar Wilderness en kan ik vanaf dat moment het nummer van Racoon ‘’You have been away to long’’ gewoon toelaten in mijn hoofd en dat doe ik dan ook voluit!
Donderdag op vrijdag heb ik denk ik 3 uurtjes echt goed geslapen. Gewoon vanwege het feit dat heel je gezin in een vliegtuig zit en dat de kans klein is maar dat het toch in je hoofd zit dat hij onvrijwillig naar beneden kan komen.
Vrijdagochtend ik nog een tentamen en na de pauze om 11.00 ben ik hem gesmeerd om het spul op te halen van het vliegveld van George. Ruim op tijd aanwezig natuurlijk en ja hoor, op de minuut nauwkeurig geland en in no time kon ik ze weer eens lekker vasthouden alle drie!
Door facetime ben je iedere dag op de hoogte van alle nieuwtjes, roddels en ook van alle belangrijke zaken. Dus pak je de draad samen gewoon weer snel op.
Was echt top zo de afgelopen 2 weken.
Ik zal er geen meters-lang verslag van maken maar ik grote lijnen hebben we met de meiden geklommen, quad gereden, gekanood veel geshopt en gelunched, en een hele mooie safari gedaan. en ook nog in een township bij een rasta commune op bezoek geweest. Kortom was weer onvergetelijk. Zeker omdat het ook nog eens eindigde met een mega natuurbrand in onze achtertuin.
Door de droogte van de afgelopen weken/maanden en een harde noorden windkracht 9 uit de bergen was er brand ontstaan bij ons aan de overkant van de vallei waar wij op uitkijken.
Ik zei eerst nog ooo over die rivier komt het echt niet. Nou….. kijk de foto’s maar.
Geëvacueerd met het hele spul, mountainbike die niet meer in de auto paste in het zwembad gegooid en vluchten! Gelukkig voor niks maar het scheelde echt niet meer dan 100 meter. Erg indrukwekkend kan ik je vertellen.


Wel super leuk om nu te kunnen sparren met Anita over BSR.
Uiteraard ook Anita gereleased en het ging prima heeft ze me ingefluisterd!
Ook de kleindochter van 3 van de eigenaren van het huis gereleased en dan zie je dus echt wat bsr direct kan doen met kinderen. Onder mijn handen lag ze na 10 minuten bijna te slapen en die nacht geen enkele keer wakker geweest.

Geweldig trouwens ook om te zien hoe relaxed die meiden van ons met de hele situatie omgaan zo de afgelopen maanden en nu hier ook weer. Ja zegt Anita dan terecht, die krijgen ook al weer 2 jaar lang iedere maand wel een release.
Ook interessant om te vertellen is dat met kinderen waarbij een vorm van adhd is geconstateerd enorme goede resultaten zijn geboekt met BSR.
En logisch toch ook! Vastgezette spierspanning kan er ook voor zorgen de communicatie in het lichaam mbt tot hormonen niet optimaal is. Ook alle organen worden door zenuwen aangestuurd. En ook het bedplassen bij kinderen op wat latere leeftijd kan heel snel verbeteren met BSR.
Dus met die wetenschap zijn er nog veel meer fysieke ongemakken die met BSR verholpen kunnen worden. Denk aan menstruatiepijnen, maag/darm klachten, maagzuur, hooikoorts etc etc.

Maar terug naar de kinderen.
Volgende week mogen ze allemaal weer naar school en dat geeft toch soms wat extra druk. Zeker als ze naar de middelbare gaan voor het eerst. Mentaal/emotionele stress maar ook de fysieke stress door andere houdingen, het veel meer zitten studeren in de vaak foute voorover gebogen positie en natuurlijk niet te vergeten het voorpagina artikel van het AD vorige week waarbij de onderuitgezakte zithouding van kinderen al append op hun telefoon ter sprake kwam. Geloof me volksziekte nummer 1 over 20 jaar. Naar voren en naar achter gegroeide wervelkolommen. Dus werk genoeg voor ons de komende jaren!

Deze komende 2 weken staan in het teken van de examens eind volgende week en met de techniek zijn we nu aan het opschakelen met snelheid en extra’s. Ook de voorbereiding voor het starten van een eigen praktijk voor degene die helemaal op 0 moeten beginnen gaat starten en cliënt management gaat ook snel nu. Kortom…Druk druk druk

  • 14 Augustus 2016 - 22:40

    Linda:

    Iedere keer weer mooi om je enthousiaste verhalen te lezen. En weet je wat het leukste is.... Straks, als je in de praktijk bent begonnen, wordt het alleen maar leuker/mooier/meer bijzonder.
    Ik verheug me op een release!

  • 15 Augustus 2016 - 06:38

    Anita:

    En dan wordt je gewoon weer alleen (met Donna) wakker in je eigen bed! Wat hebben we 2 heerlijke weken met ins gezin doorgebracht! Zo super om te zien dat jij het net zo ervaart daar als ik 2 jaar geleden! Volop genieten van alles wat Afrika, de opleiding en de mensen om je heen te bieden hebben, met de wetenschap dat thuis alles goed gaat. Nog 6 weken en dan zijn we weer compleet. Succes met leren en tot snel! Xx

  • 15 Augustus 2016 - 12:54

    Marianne:

    Theo, super om te lezen dat het zo goed gaat. En wat fijn dat de reis van Anita en de kids ook een succes was. Wat een mooie foto's.... leuk om zo mee te kunnen kijken.
    Nog even en dan ben je weer hier in het Westland...dus geniet er daar nog maar even van !

  • 15 Augustus 2016 - 13:04

    Uta:

    Linda heeft wéér gelijk: 't wordt echt steeds leuker, tenminste ik vind het nog steeds (a 13 jaar) elke dag weer een feestje om te ""werken". ik ga zo meteen na mijn lange zomervakantie weer beginnen en dus genieten. Jij voor de komende examenweken sterkte en natuurlijk succes en daarna nog heel veel plezier met de drie weke oefenen op echte klanten. Dat is zo super om te ervaren: ineens voor 't eggie!
    En ............ ik hou me ook aanbevolen voor een release, tzt.

  • 16 Augustus 2016 - 08:27

    Linda:

    mooi avontuur weer. fijn zo te zien de familie samen.
    succes de komende maanden. de vliegt voorbij :)
    gr Linda

  • 17 Augustus 2016 - 22:26

    Diana:

    Ha Theo het is geweldig om te lezen hoe het jouw samen met je gezin is vergaan echt super ! En de foto s echt gaaf wauw !! Nou Theo het ga je goed en de tijd dat je daar nu bent is om voor je het weet groetjes tot volgende week !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

gelukkig getrouwd met Anita en vader van 2 mooie dochters Gina en Donna.

Actief sinds 14 Maart 2016
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 27602

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 26 September 2016

BSR opleiding Zuid Afrika

Landen bezocht: