week 11 weer volop aan de studie - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu week 11 weer volop aan de studie - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu

week 11 weer volop aan de studie

Blijf op de hoogte en volg Theo

10 Juli 2016 | Nederland, Wateringen

week 11
communicatie.

Zo de opleiding is dus weer vol begonnen zeg!
Iedereen terug van een week weggeweest en allemaal vakantieverhalen.
Maar heel lang hebben we daar niet van na kunnen genieten deze week. Wat ik al eerder heb gezegd is dat over ieder dagdeel in deze opleiding is nagedacht.
En nu hadden ze zoiets van, leuk een week vrij maar we gaan er wel weer gelijk vol tegenaan. Donderdag een theorie-examen gehad over de praktijk en vrijdag een examen over een niet geheel onbelangrijk gedeelte van het lichaam, namelijk het hart.
Ik weet nu in grote lijnen tenminste wat een beroerte, hartinfarct, hartritme stoornissen, ECG’s en CVA’s zijn.
Ik wist alles te benoemen en volgens mij ook nog goed(uitslagen altijd maandag) alleen door alle Latijnse benamingen die we inmiddels hebben gekregen de afgelopen weken heb ik alleen van de CVA Cerebro Vasculaire Accident(beroerte) Cerebro Veneterinaire Accident gemaakt. Zal wel te maken hebben met het feit dat mijn zus die al 35 jaar dierenartsassistente is, 2 weken bij me op bezoek is geweest!

Daarnaast zijn we ook deze week begonnen met de communicatietrainingen.
Iedere dag staat 1 persoon voor de klas die een intake houdt met een kreupele, irritante, soms hele kritische klant gespeelt door leraar Boetie. Best lastig maar super gaaf om te doen en je leert er enorm veel van om de komende 4 weken 24 x zo’n gesprek te volgen.
Daarnaast hebben we ook onze onderwerpen toegewezen gekregen waar we de komende 4 weken iets over moeten gaan vertellen.

Bedoeling is dus dat iedereen over 1 bepaald onderwerp, gerelateerd aan BSR, 5 minuten volpraat voor de klas. Iedereen heeft dan daarna in totaal ruim 2 uur materiaal om een interessante presentatie over te geven. Pik er de interessante dingen uit en maak er wat van voor in je eigen netwerk!

Mijn onderwerp:
BSR in relatie tot andere gezondheidstechnieken en beroepen.
Onderwerpen genoeg denk ik om wel een uur vol te kletsen!

De BSR heeft zelf zijn oorsprong in de chiropractie dus ik kan over het ontstaan spreken.
Daarnaast zijn er huisartsen genoeg denk ik die een groot aantal patiënten hebben met langlopende trajecten waarbij geen overduidelijke diagnose te stellen is.(lastige doelgroep maar ik ga geen uitdagingen uit de weg!)
Ook spierversterkende oefeningen middels fysiotherapie is zeker aanvullend.

En in de wellnesshoek zijn inmiddels veel partijen actief die bezig zijn met het totale welzijn van mensen. Denkt dan aan ergonomisch specialisten met name op de werkplek, bootcampers, goede individueel begeleidende fitnessscholen, stoelmasseurs etc etc

Wij als BSR practitoiners staan absoluut open voor samenwerkingen met andere partijen mits deze, net als wij, het welzijn van de cliënt en het respect voor ons eigen lichaam voorop hebben staan.

• 11 Juli 2016 - 07:48

Lammie Zwiep:

Goedemorgen Theo,
    Fijn dat alles zo goed verloopt en dat je er zoveel plezier in hebt.
    Nog even en dan moet je stage lopen de tijd vliegt voorbij.
    Heel veel succes nog verder!!!
    Wat duurt het dan zijn Anita en de kids bij jou.
    Drukkie.....

• 11 Juli 2016 - 15:02

Anita:

Ja de vakantie is inderdaad weer voorbij! Voor je het weet zijn wij er! Nog 18 nachtjes slapen! Leuk weer om te lezen. xxx

• 11 Juli 2016 - 18:59

Diana:

Lekker dat t allemaal zo lekker loopt ! Ik ben ook heel blij voor jullie dat t jou in Afrika wel gelukt voor de visums daar heeft Anita zoveel moeite voor gedaan hier bij ons super ! Het duurt nu nog een kleine 3 weken en dan zie je ze weer super ! Ga zo lekker door lieve groetjes

• 11 Juli 2016 - 20:54

Hubert:

Ha die Theo,

Leuk verslag. Als jij straks net zo enthousiast aan de slag in Nederland gaat, is heel Nederland binnen de kortste keren geheel spanningsvrij ....
    Dan moet je voor wat spanning maar naar Slagharen of de Efteling !
    Succes met je studie.

• 18 Juli 2016 - 19:10

Antoinet:

Lief klein broertje
    Het was fantasties om bij je te zijn
    Vakantie om nooit meer te vergeten.
    Leuk om nu dingen te zien en lezen waar ik geweest ben zo als in de klas
    Geniet er maar van met volle teugen het is om voordat je het weet.
    Mis je wel een beetje hier
    Dikke knuffel