week 6 mijn eerste release - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu week 6 mijn eerste release - Reisverslag uit Wateringen, Nederland van Theo - WaarBenJij.nu

week 6 mijn eerste release

Door: Theo Holierhoek

Blijf op de hoogte en volg Theo

05 Juni 2016 | Nederland, Wateringen

Week 6
Mijn eerste release!
Ik ben hier natuurlijk maar voor één hoofdrede en dat is dat ik in 5 maanden tijd dit prachtige vak en deze gave techniek onder de knie krijg zodat ik daarmee zo veel mogelijk mensen van allerlei rug, nek en andere kwalen en fysieke ongemakken kan afhelpen. Dat ik daarnaast nog wat tijd heb om leuke dingen te doen hier is mooi meegenomen. Zaterdag met Paul en Waldo 2 Zuidafrikaners en Henk mijn Hollandse metgezel gemountainbiket zoals het hoort. Namelijk in the mountains!! Fantastisch! Op werkelijk een ”road to nowhere” 60 km fietsen alleen maar omhoog en omlaag alleen maar op dirtroad, takken, stronken, zand en aarde en hopen dat die gasten echt weten waar we heen gaan en met name hoe we weer terug moeten! 4 uur fietsen en precies 2 mensen tegengekomen, een hond die ongeveer 10 km heeft mee gerend en een paar herten. Met ook nog de wetenschap dat er nogsteeds luipaarden rondlopen in dat gebied best spannend!. Steilste helling volgens die gasten zo’n 20%, snelste afdaling volgens Henk zijn runkeeper 58kmp/h(op asfalt terug naar de kust) kortom weer een ervaring om nooit te vergeten.

Terug naar de basis, de opleiding. Deze is prachtig opgebouwd en werkelijk over iedere week en iedere dag(deel) is nagedacht.
Deze week zijn we begonnen met onze eerste echte releases op elkaar. 12 koppels en ja, ik ben volledig random gekoppeld aan Werner. Ik heb eerder over hem gesproken en ik heb dus de komende 3 behandelingen 120 kilo Zuid-Afrikaan op de kantelbank liggen! Valt niet mee om daar doorheen te komen maar met de juiste techniek moet ik ook bij hem bij de korte spieren rond de wervelkolom kunnen komen.
Intakegesprek, release, evaluatie van de behandeling en vervolgens wat tips en tricks naar de klant toe om te zorgen dat mensen bewuster met hun, zeer kostbare lichaam omgaan. Ik heb het met hem ook zeker even over “nutrician” gehad!

Je leert hier echt dat ons lichaam zo verschrikkelijk knap in elkaar steekt en dat het eigenlijk voor (bijna)alles zelf wel een oplossing weet. 80% van alle kwalen en fysieke ongemakken die we allemaal dagelijks ondervinden kan het lichaam zelf oplossen mits we het de tijd geven(rust), luisteren naar ons lichaam en mits er geen blokkades zijn(bodystress) die dit ingenieuze communicatie proces verstoren.

Gewoon even een paar wist je dat‘s:
•Je lichaam volledig zelfstandig een wond(je) of zelfs breuk kan genezen. Klinkt logisch maar als je erover nadenkt is het best knap.
•Je 3 vormen van stress hebt die zich vast kunnen zetten in het lichaam(1fysieke stress val, ongeluk, verkeerde (werk/zit)houding) 2 emotionele stress werk, relatie, familie, overlijden. En 3 chemische stress cosmetica, chemicaliën. Schoonmaak/wasmiddelen en voeding. Best veel hé!
•Je RAS, het interne communicatiesysteem van je lichaam, zaken filtert zodat je lichaam weet welke dingen belangrijk zijn en welke niet. Voorbeeld: je moet wel voelen wanneer je het (te)koud hebt zodat je lichaam of jijzelf(kippenvel of trui) er wat aan kan doen. Maar je lichaam hoeft niks te doen met de info dat je bv je kleren die je aan hebt om je lichaam voelt zitten. Dat ís wel zo en als je er nu aan denkt voel je dat ook wel maar daar ben je(gelukkig) niet de hele dag mee bezig. Zou heel vermoeiend zijn! Het tikken van een klok in een ruimte is er ook een. Als je er op let hoor je het maar je RAS filtert deze info eruit zodat je niet de hele dag info aan het verwerken bent die je niet nodig hebt.
•Pijn een signaal is van je lichaam die daarmee zegt rust uit, beweeg dit gewricht niet.
•Je 2 soorten zenuwen hebt. 1 de sensory-nerves die signaleren dingen en sturen de info naar je hersenen en 2 de motory-nerves en deze sturen vanuit je hersenen signalen naar je lichaam om wat met die info te doen.
Voorbeeld: je sensors voelen dat het warm is en sturen deze info naar je hersenen. Je hersenen sturen info naar je lichaam terug die opdracht krijgt om te gaan zweten.

Kortom als al deze communicatiemiddelen in je lichaam verstoord worden door blokkades (vastgezette spierspanning) dan kan je je voorstellen wat voor gevolgen dat allemaal kan hebben door je hele lichaam heen. Zeker als deze blokkades daar zitten waar de draadboom van al je zenuwen nog het diks is namelijk vanuit je nek naar je onderrug.
En dat is dus juist het gebied waar wij het meest op werken. Begin bij de bron zeggen wij!
En het mooie is, wij geven alleen een “duwtje” of “inpuls” op de juiste plaats en in de goede richting en vervolgens pakt je lijf het daarna gewoon zelf weer op. Hoe mooi kan het zijn!








  • 05 Juni 2016 - 11:36

    Lammie Zwiep:

    Hallo Theo,
    Fijn dat je buiten je studie zo geniet!!!
    En inderdaad het is een fantastische studie!!!
    Het zit er al aardig in

  • 05 Juni 2016 - 14:15

    Tpetra:

    Hoi Theo
    Sorry,sorry,toen je vd week ging facetimen , stond ik net buiten op mijn werk
    Om als een speer naar huis te gaan en Kiki te kijken .
    maar vergat toen natuurlijk om jou terug te bellen .
    Vooral stom om dat ik van Aniet hoorde dat je mee wilde kijken naar Kiki !!!!
    Heerlijk dat het goed gaat met je, je ziet er goed uit !!!
    Ga zo naar de naald , optreden kijken .
    Wel zonde want het is nu heerlijk weer
    25 graden maar ja , geeft ook niet even naar Nonne der leerlingen kijken !!!
    Veel succes nog en veel plezier !!!
    En je zus en nicht weer een stukje dichter bij dus jou vakantie ook

  • 06 Juni 2016 - 11:10

    Martine:

    Ik lees het al... de theorie zit er al lekker in.
    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en volop geniet van de studie en de mooie omgeving in ZA.
    Alweer zes weken zijn er voorbij. Voor je het weet zijn Anita en de meiden er.
    Succes en enjoy!
    Groet Martine

  • 09 Juni 2016 - 09:09

    Diana:

    Beste Theo
    Ik lees je verslagen altijd maar stuur je niet altijd een reactie terug sorry sorry sorry !
    Ik vind t fantastisch wat je elke week beleefd en geniet ook van je verhalen
    Anita is gisterochtend koffie wezen drinken en ik moet je zeggen wat een fijne lieve. Vrouw heb je toch super!
    Nou Theo ik ga beloven meer reactie te geven ok ? Afgesproken ?
    Groetjes en lieve knuffels

  • 09 Juni 2016 - 21:20

    Martin Drop:

    Hoi Theo,

    Mooi dat je dit allemaal meemaakt.

    Wat mij verbaasd is dat je dat niet al eerder wist.
    Maar iedereen en alles heeft zijn tijd (?) nodig.

    Je zal je blijven verbazen als het relatief nieuw voor je is.

    De grootste vraag blijft de koekoek.
    De koekoek legt zijn ei in een nest van een ander vogeltje.
    Precies in de kleur van dat andere vogeltje.
    Een nieuw koekoekje weet meteen dat hij uit het ei resterende eitjes of vogeltjes uit het nest moet werken.

    Veel knapper nog: als het koekoekje opgevoed is door, laten we zeggen mereltjes, weet dat koekoekje dat hij moet paren met een ander koekoekje.
    Nooit gezien, een ander koekoekje.

    Dat dat zo nieuw voor je is?

    Dit moet een hele verbazing voor je zijn dat zelfs een pas nog trekt naar de plaats vaan hij/ zij uit een ei kwam of een duif de weg naar huis vindt.


    Het ontgaat veel mensen.

    Als jij veel kan leren daar is het goed.


    Bedenk je wel of je groot genoeg bent om jezelf te kunnen loslaten om eventueel door te geven in wat er is.
    Het is gevaarlijk terrein.

    Als je iemand afhelpt van nekpijn kan je die zelf krijgen als je er niet juist mee omgaat.





  • 09 Juni 2016 - 21:29

    Martin Drop:

    Dus Theo.

    Veel leren nog.
    Ik weet ook niet alles anders was ik hier niet.


    De insteek is 100% goed van je.


    Blijf wel met 2 voeten op de grond.



    Doe je best.


    In liefde,


    Martin

  • 09 Juni 2016 - 21:47

    Theo :

    Dank je
    was getekend,
    De Koekoek!

  • 12 Juni 2016 - 10:03

    Antoinet:

    Goeie morgen broertje
    Zondag morgen en nog lekker in mijn bedje
    (Lol al uirgelaten hoor)
    Maar lekker terug gegaan boek lezen weer in slaap vallen
    En heerlijk vooruit dromen over mijn vakantie naar ZA
    Echt nog maar 10 dagen en dan kom ik er aan (wij)
    Heb er zo zin in
    Heerlijk als ik jou verhalen lees hoe mooi het daar is
    Heb er helemaal zin in
    Nog 4 dagen werken dan heb ik al vakantie
    Weet niet hoe ik daar mee om moet gaan voor eerst in 9 jaar zo lang vrij
    Maar ik ben zeker van plan om 3 weken lang alleen maar te genieten
    Veel liefs jij nog even je best doen dat je op onze vertrekdag een 10 voor je examen hebt
    Dan kan jij ook met een gerust hart een week vakantie hoyden
    Dikke knuffel

  • 15 Juni 2016 - 10:22

    Rieneke Plug:

    Theo, geweldig om te lezen allemaal, erg interessant.
    Hele dikke hug !!! en succes !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

gelukkig getrouwd met Anita en vader van 2 mooie dochters Gina en Donna.

Actief sinds 14 Maart 2016
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 27597

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 26 September 2016

BSR opleiding Zuid Afrika

Landen bezocht: